1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800

Program


MITEM 2025 - A KIS HERCEG - a Teatro Fredy (Lengyelország) előadása

MITEM 2025 - A KIS HERCEG - a Teatro Fredy (Lengyelország) előadása

Antoine de Saint-Exupéry valószínűleg sosem írja meg a könyveit, ha nem lett volna pilóta. A szolgálata alatt szerzett élményeit és a vele megesett történeteket ugyanis mind megtaláljuk az írásaiban. Leghíresebb könyve, A kis herceg, amelyet 1943-ban írt és adott ki, szintén saját élményein alapul. 1935-ben Saint-Exupéry megpróbálta megdönteni a Párizs–Saigon repülési útvonal rekordját, de a líbiai sivatagban lezuhant a gépével.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, May 14 2025 7:00PM

Az előadás után közönségtalálkozó a színészekkel és az alkotókkal! 

 

A róka, az iszákos, az üzletember és a lámpagyújtogató csupa olyan embertípust jelenít meg, akikkel a mai világban is találkozhatunk. Saint-Exupéry személyes élményei formálták mind a pilóta, mind a kis herceg karakterét. És ott van a rózsa is. Vajon valós személyen alapul? Vagy talán a rózsa nem is Saint-Exupéry – a kis herceg – fiatalkori szerelme, hanem valaki más, aki észrevétlenül örökké elkísérte?

Az előadás az egész családnak szól, hogy közösen járhassunk utána, mit is jelent az a csodálatos szó, hogy megszelidíteni, és hogy emlékeztessünk magunkat arra, hogy ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.

Az alkotók köszönetüket fejezik ki a budapesti Wacław Felczak Lengyel–Magyar Együttműködési Intézetnek az előadás megvalósításában nyújtott támogatásért.

 

Részletek kritikákból

A járvány okozta két éves leállás után a gnieznói Fredro Színház fiatal alkotók segítségével értelmezi újra A kis herceget

Bár kérdéses, az adaptáció mennyire követhető a gyerekek számára, ahhoz kétség sem férhet, hogy az előadás képzeletgazdagságával, zenei elemeivel és díszlettervezésével kiemelkedik a mezőnyből, és ráirányítja a figyelmet a színészek és az egész kreatív csapat tehetségére.

A fiatal nézők számára a darab elbűvölő vizuális utazást kínál, tele rejtvényekkel, csapdákkal és felfedezésre váró titkokkal – igazi mese ez a gyermekkori álmok világából. A felnőtt közönségnek pedig lehetőséget nyújt arra, hogy elgondolkodjon a kis herceg egyik legfontosabb megfigyelésén: „a fölnőttek fölöttébb furcsák”. Talán a színpadi adaptáció képes elérni, hogy ők is újra gyermeki szemmel tekintsenek saját felnőttségükre.

 

Egy előadás, amely minden korosztályt megszólít

A darab emlékezteti a nézőket az empátia és a megértés újrafelfedezésének fontosságára, és arra, mi kell ahhoz, hogy igazán emberek maradjunk.

 

Vizuálisan lenyűgöző előadás

Bár a darab elsősorban gyerekeknek készült, a felnőttekre történő kikacsintásokkal arra ösztönzi őket is, hogy átgondolják az életüket. Az előadás látványvilága lenyűgöző, a színpadkép egyszerre modern és bájos. Márkus Sándor ragyogó ötletekkel él a kellékek és a díszlet terén. Az alkotók nem a régi mesék hagyományos világába kalauzolják el a közönséget, hanem egy kortárs változatot mutatnak be, amelyet mégis átjár a klasszikus történetek hangulata.

A kis herceg - Michał Karczewski
A rózsa - Joanna Żurawska
A király - Maciej Hązła
A hiú ember - Kamila Banasiak
A bárány, Az iszákos - Iwona Sapa
Az üzletember- Magdalena Sildatk
A koreográfus - Bogdan Ferenc
A lámpagyújtogató - Wojciech Siedlecki
A kígyó - Wiktoria Czubaszek
A gőgös virág - Zuzanna Czerniejewska-Stube
A róka - Katarzyna Kalinowska, Wojciech Kalinowski
A pilóta - Roland Nowak
A rózsakert - Kamila Banasiak, Zuzanna Czerniejewska-Stube, Magdalena Sildatk

 

Rendező és színpadi adaptáció: Szilágyi Bálint
Díszlet, jelmez: Márkus Sándor
Zene: Nagy Tímea Dorottya, Koudela Olivér, Oláh Krisztián
Fényterv: Szymon Kaczmarek
Az adaptációt fordította: Jolanta Jarmołowicz
Ügyelő: Ewa Malicka

Our offer


Drámai példázat a jóságról. Háború van, a város lángokban áll. Mindenki fejvesztve menekül. A kormányzóné is, akinek hátra hagyott csecsemőjét szolgája, Gruse magához veszi. A lány a sajátjának mondja gyereket, ám az újra feltűnő vőlegénynek hiába bizonygatja az ellenkezőjét. Amikor a kormányzóné újra magának követeli a gyereket, Acdak, a bíró a kaukázusi kör középre állítja a kisfiút, és az „anyák” húzni kezdik… Bertolt Brecht meséje a háború iszonyatában megőrzött szeretetről és emberi méltóságról.

Miklós Hubay (1918-2011) originally wrote this play for Klára Tolnay and Imre Sinkovits in 1959, and the two great artists would perform it for four decades. Burlesque and tragedy - this is how Miklós Hubay defined the genre of his one-act play. The implication is that love between two old people can be both tragic and mirthful.

A nyughatatlan hódító, a szabad életű sevillai nemes története számtalan szerzőt inspirált már. Mozart operát szerzett róla, Kierkegaard filozófiai munkát épített rá, Brecht átiratot készített a nagy francia színpadi szerző, Molière komédiájából. Csak az arcunkra ne fagyjon a mosoly a macedón származású Alekszandar Popovski mostani rendezése láttán, akinek A Mester és Margarita című színpadi vízióját a Nemzeti Színház közönsége nagy elismeréssel fogadta.

Suggestions


A Nemzeti Színház és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes közös produkciója

Candide, avagy a radikális optimizmus.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.